;

Stron:
Flakon Balenciaga Florabotanica  Woda perfumowana 100 ml Balenciaga Florabotanica
woda perfumowana
damska
Flakon Balenciaga Paris  Woda perfumowana 75 ml Balenciaga Paris
woda perfumowana
damska
Stron:

Produkty ostatnio oglądane:

damska Calvin Klein  woda perfumowana Contradiction

Calvin Klein Contradiction
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 129 zł

damska Tom Ford  woda perfumowana Black Orchid

Tom Ford Black Orchid
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 495 zł

damska Jimmy Choo  woda perfumowana Fever

Jimmy Choo Fever
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 204 zł

damska Paloma Picasso woda toaletowa

Paloma Picasso
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 257 zł

unisex Tom Ford  woda perfumowana Ombre Leather

Tom Ford Ombre Leather
wody perfumowane unisex
dostępne 2 warianty
w cenie od 549 zł

damska Moschino  woda toaletowa Toy 2 Bubble Gum

Moschino Toy 2 Bubble Gum
damskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 248 zł

damska DKNY  woda perfumowana Golden Delicious

DKNY Golden Delicious
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 209 zł

męska Giorgio Armani  woda toaletowa Stronger With You Only

Giorgio Armani Stronger With You Only
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 429 zł

damska Mexx  woda toaletowa Woman

Mexx Woman
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 94 zł

damska Lancôme  woda perfumowana Idole Aura

Lancôme Idole Aura
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 268 zł

Zobacz artykuły na blogu

perfumy męskie na Walentynki

Ciekawe zapachy na Walentynki dla niego
Zestawienie unikalnych zapachu dla niego na Walentynki

kompozycja Ralph Lauren Polo Blue Parfum

Niebiańska Esencja Ralph Lauren: Polo Blue Parfum w Doskonałym Wydaniu
Odkryj niebiańskie doznania z Polo Blue Parfum od Ralph Lauren

kompozycja Yves Saint Laurent Libre

Yves Saint Laurent Libre – Wolność w Zapachu Dla Kobiet
Odkryj wolność i elegancję w zapachu Yves Saint Laurent Libre

kompozycja Giorgio Armani Acqua Di Gio pour Homme

Giorgio Armani Acqua Di Gio pour Homme: Zapach Niezwykłego Mężczyzny
Acqua Di Gio pour Homme - zapach, który przeniesie cię na wybrzeże Morza Śródziemnego, podkreślając twój niepowtarzalny styl

Calvin Klein Defy

Defy męska woda toaletowa
Defy męska woda toaletowa Calvin Klein - wyjątkowa kompozycja zapachu dla pewnego siebie mężczyzny, emanującego odwagą i indywidualnością, idealna na każdą okazję

Viktor & Rolf Spicebomb Night Vision

Zapachy~Viktor & Rolf Spicebomb Night Vision
Zapachy Viktor & Rolf Spicebomb Night Vision - uwodzicielska esencja tajemnicy i zmysłowości, która podkreśli Twoją wyjątkowość

zakochane flamingi

Klasyczne zapachy jako prezent na Walentynki
Odkryj wyjątkowe i zapadające w pamięć prezenty walentynkowe - podaruj swojej ukochanej zapachuy, której zapach będzie rozbrzmiewał na jej skórze przez cały dzień!

markowe perfumy

O zapachuach markowych
Odkryj różnicę między Eau de Toilette a Eau de Parfum - dłuższa trwałość i intensywność EDP zapewnią Tobie wyjątkowy aromat na każdą okazję

Zobacz polecane produkty:

damska Dolce & Gabbana  woda toaletowa Light Blue

Dolce & Gabbana Light Blue
damskie wody toaletowe
dostępne 3 warianty
w cenie od 229 zł
koszt jedn. 229 zł/100 ml
brutto z VAT

męska Antonio Banderas  woda toaletowa The Secret

Antonio Banderas The Secret
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 114 zł
koszt jedn. 114 zł/100 ml
brutto z VAT

męska Dior  woda perfumowana Fahrenheit Le Parfum

Dior Fahrenheit Le Parfum
perfumowana woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 499 zł
koszt jedn. 665 zł/100 ml
brutto z VAT

męska Paco Rabanne  woda toaletowa Ultraviolet Men

Paco Rabanne Ultraviolet Men
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 239 zł
koszt jedn. 239 zł/100 ml
brutto z VAT

damska Roberto Cavalli  woda toaletowa Just Cavalli Her 2013

Roberto Cavalli Just Cavalli Her 2013
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 169 zł
koszt jedn. 225 zł/100 ml
brutto z VAT

męska Versace  woda toaletowa Pour Homme Dylan Blue

Versace Pour Homme Dylan Blue
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 228 zł
koszt jedn. 228 zł/100 ml
brutto z VAT

damska Viktor & Rolf  woda perfumowana Good Fortune

Hugo Boss Bottled Parfum

dostępne 3 warianty
w cenie od 311 zł
koszt jedn. 622 zł/100 ml
brutto z VAT

damska Yves Saint Laurent  woda perfumowana Libre Le Parfum

Hugo Boss Alive Parfum

dostępne 3 warianty
w cenie od 272 zł
koszt jedn. 907 zł/100 ml
brutto z VAT

Opis marki:

Cristobal Balenciaga to hiszpański dom mody założony w 1920 roku przez Cristobal Balenciaga. Już w 1937 roku pierwszy sklep odzieżowy marki został otwarty w Paryżu, co tylko zwiększyło popularność ubrań Balenciaga. Ponadto projektant zajął się produkcją perfum, które stały się poszukiwane nie tylko w Hiszpanii, ale także daleko poza jej granicami. W 1968 r. zaprzestano produkcji kolekcji odzieży, a w produkcji skupiono się na tworzeniu markowych perfum, które stały się jedynym dochodem marki. Perfumy Cristobal Balenciaga cieszą się dziś dużym sukcesem, ponieważ charakteryzuje się prostotą i elegancją, a także niesamowitą dynamiką. Jednak każda pachnąca historia kryje w sobie złożoną kompozycję, która harmonijnie uzupełnia różne style, romantyczne i delikatne obrazy, czasem surowe i zwięzłe. Kiedyś powiedziano, że „kiedy kobieta ubrana w suknię Balenciaga wchodzi do pokoju, nie ma tam żadnej innej kobiety”. Jego ubranie było tak eleganckie, wspaniałe i doskonale wykonane, że tylko on był znany jako „Mistrz".



Dzieciństwo

Cristobal Balenciaga urodził się 1885 roku w Guetarii w Hiszpanii. Jego ojciec był rybakiem, który zmarł młodo. Jego matka była krawcową. Jego zręczność i umiejętność tworzenia ubrań była widoczna już od bardzo wczesnego wieku. W roku 1897 został uczniem krawca w San Sebastian. Kiedy miał 13 lat, poznał piękną Marquesa de Casa Torres, która pozwoliła mu wejść do swojej garderoby i powierzyła mu kopię jednej z jej sukienek.


W 1902 roku Cristobal spędził kilka miesięcy w Bordeaux ucząc się francuskiego, ponieważ uważał, że będzie to niezbędne dla jego kariery. Kiedy miał 19 lat, zaczął pracować dla Calle de Hernani, która tworzyła suknie dla pań.

Pierwszy salon mody

W roku 1919 Cristobal Balenciaga otworzył swój pierwszy salon w San Sebastian, a później drugi i trzeci w Madrycie. Salony były prowadzone przez jego siostrę od 1948 aż do 1968 roku, kiedy zostały zamknięte. W 1935 roku Otworzył swój salon w Barcelonie. Cesarzowa Eugenie, Królowa Matka Maria Cristina i inne królewskie damy, zatrzymały się w San Sebastian, modnym nadmorskim kurorcie, a Balenciaga osobiście udał się do pałacu Miramar, by zaprezentować im swoje suknie.

Rozwój marki

W latach dwudziestych Balenciaga odwiedzał Paryż, kupując kreacje couture do sprzedaży w salonach w Hiszpanii. Kupował w takich salonach jak Worth, Vionnet, Lanvin, Cheuit, Paquin, Molyneux, Lelong, Chanel i Schiaparelli. Po wybuchu hiszpańskiej wojny domowej (1937 rok) Balenciaga przeprowadził się do Paryża i przedstawił swoją pierwszą kolekcję w sierpniu tego roku. Kiedy przybył do Paryża nie był nowicjuszem, ale nie był też zbyt dobrze znany. Wciągu roku jednak jego sukienki były widziane na wszystkich modnych kobietach i styl Balanciagi został okrzyknięty jako nowy trend wiodący w modzie.


W roku 1938 Duchess of Westminster zamówiła różową koszulkę, a amerykańscy kupcy zamówili wiele jego sukni. W ciągu roku jego nazwisko było słyszane i znane wszędzie. Balenciaga zawsze wydawał się być o kilka kroków przed innymi projektantami. Miał to, co VOGUE nazwał „płomieniem proroctwa". On był pierwszym w 1957 roku, aby odsłonić nogę do kolana w jednej z wieczorowych sukni, na długo przed pojawieniem się mini.


W roku 1939, kiedy wybuchła wojna, Balenciaga na krótko zamknął firmę. Po otwarciu kontynuował nowy pomysł na używanie bardzo mało materiału w kreacjach. 1944 w kolekcji Balenciagi znalazły się rękawy kimonowe z gorsetem.

Okres powojenny

1945 Jak tylko wojna się skończyła, paryska moda sięgnęła po nowoczesne wzory, jaskrawe kolory, mnóstwo różnych tkanin i bardzo kobiece sukienki. Balenciaga stworzył wspaniałe kreacje z koronki, aksamitu, cekinowej satyny i wielu nowych czapek. Balenciaga nienawidził prasy modowej i reklamy, a od 1957 roku odmawiał im wejścia do swoich pracowni. Odbywał swoje występy miesiąc po wszystkich innych couturier`ach. Nie znosił idei pracy dla radości żarłocznej prasy, która wymagała nowych pomysłów przy każdej kolekcji. Nie działał w ten sposób. Doskonalił swoje pomysły przy każdej kolekcji, podnosząc ustawicznie jej poziom. Praktykowali u niego Givenchy, Courreges, Ungaro i wielu innych, uważają go do tej pory za swojego mentora.
W 1972 zmarł w wieku 77 lat.