Historia Bvlgari

perfumy Bvlgari
Historia BVLGARI – nazwa będąca synonimem cennych klejnotów, uderzającego designu, żywych kolorów (i delikatnych zapachów) – zaczyna się w małej greckiej wiosce, w której Sotirio Bulgari stworzył cenne przedmioty ze srebra.

W 1879 r. Sotirio przepłynął Morze Śródziemne do Neapolu, a następnie przeniósł się do Rzymu. Był to najskromniejszy z początków: sprzedał swoje przedmioty ze srebra przed francuską akademią na Pincio. Wtedy grecki kupiec udostępnił mu kawałek wystawy w swoim sklepie na via Sistina, gdzie pokazał swoje produkty. Klienci uwielbiali je. W 1884 r. Sotirio otworzył swój pierwszy sklep z biżuterią na tej samej ulicy.

10 lat później przeniósł się do Via Condotti – zmieniając nazwę swojego sklepu „The Old Curiosity Shop”, z powieści Dickensa, by przyciągał brytyjskich i amerykańskich turystów. To zadziałało i wkrótce Sotirio zaczął robić biżuterię i akcesoria, a także srebrne przedmioty. Ale to synowie Sotirio, Giorgio i Constantino, zakochali się w drogocennych kamieniach, poznali tajniki handlu i przenieśli Bulgari na nowy poziom.
Bvlgari Omnia Coral woda toaletowa damska
W latach siedemdziesiątych Bulgari zaczynał podbijać świat luksusu i zaczął również prowadzić zegarmistrzostwo. Wciąż firma rodzinna, do tej pory Paolo i Nicola Bulgari – synowie Giorgio – pracowali w tym biznesie razem ze swoim siostrzeńcem Francesco Trapani.

Każdy klejnot Bulgari to sztuka, a także kunszt. Każdy zaczyna się od rysunku akwareli lub tempury. Następnie przejmują projekt rzemieślnicy, tworząc klejnot o polerowanej doskonałości, zmysłowej gładkości i okrągłości, z absolutną dbałością o szczegóły. Podobnie jak w przypadku wszystkich mód, w stylu Bulgari pojawiła się ewolucja. Zawsze skupia się ona na intrygujących kombinacjach kolorów, symetrii i pięknych liniach przypominających sztukę i architekturę. Jak zauważyła historyk sztuki i krytyk Amanda Triossi, Bulgari „przyciąga kobiety o silnych osobowościach.”

Oczywiście, było wiele zdarzeń jednorazowych – zleconych przez najbogatszych i najbardziej czarujących ludzi na świecie. Bulgari stworzył wyjątkowe klejnoty dla Marilyn Monroe, Sophii Loren, Lauren Bacall, Sharon Stone, Charlize Theron, Angeliny Jolie i innych.

Podczas gdy w Rzymie w 1953 r. kręcono „Rzymskie wakacje”, Audrey Hepburn była do sklepie Bulgari raz po raz, by kupić cenne przedmioty, w tym torby wieczorowe, papierośnice, pudła i solidną złotą szpilkę. (W 1979 r. Nosiła również perły z serii Bulgari „Blood Line”). Tymczasem Gina Lollobrigida, piękna i najbardziej zmysłowa włoska aktorka, została urzeczona klejnotami Bulgari, nosząc je, by tańczyć w policzek z Frankiem Sinatrą w „Never So Few”.

Być może najbardziej znani przez wszystkich, Elizabeth Taylor i Richard Burton zapieczętowali swoją miłość szmaragdem o masie 18,61 karata, otoczonej diamentami o szlifie gruszy, noszonym później przez tę piękną gwiazdę filmową w dniu jej ślubu. Aby zdobyć Oscara za „Butterfielda 8”, Taylor znów nosił Bulgari. W rzeczy samej, Richard Burton żartował, że jedynym włoskim słowem, które znała jego żona, było „Bulgari”.
Bvlgari Goldea The Roman Night woda perfumowana damska

Perfumy Bvlgari

DEBIUTANCKI ZAPACH BULGARI AU THE VERT

W 1992 r. ich debiutancki zapach Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert, zapowiedział ekscytujący nowy rozdział w burzliwej historii Bulgari. Stworzony przez Jean-Claude’a Ellenę, Eau Parfumée au Thé Vert przyjmuje subtelne i najlepsze aromaty zielonej herbaty, łącząc cytrusowe nuty w orzeźwiającej kombinacji która jest świeża, delikatna i słodka, a wszystko w tym samym czasie.

Po poprzedniej dekadzie odważnych, ekstrawaganckich zapachów, Eau Parfumée au Thé Vert był i jest jak wchodzenie do miłego, spokojnego pokoju, w którym masz czas na myślenie i oddychanie.

Natychmiastowy klasyk, ten chłodny zapach jest uwielbiany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, i został opisany jako „przezroczysta miękkość i elegancki minimalizm”, dodając: „dla mnie nie wywołuje on tak bardzo aromatu zielonej herbaty, jak przekazuje świeżość porannego powietrza, gorycz świeżego liścia, słodycz rozkwitającego w nocy jaśminu rozpraszającego się, gdy wschodzi słońce … „.

Jasmin Noir celebruje jeden z najcenniejszych kwiatów perfumerii – zaprojektowany, aby „wyrażać uwodzicielską dwoistość kobiety, która jednocześnie wydaje się krucha, ale także urzekająca i głęboko zmysłowa.” W 2011 roku Mon Jasmin Noir rozwinął płatki, grając jaśniejszą lekkość jaśminu i właściwości świetlne. Kolekcja Omnia z unikalną butelką, oferuje zapachy inspirowane przez kamienie półszlachetne, podczas gdy ultra-bogata kolekcja Le Gemme ma również bardzo wyraźne połączenie z kamieniami szlachetnymi Bulgari, z ich podobnymi klejnotami, zaokrąglonymi butelkami.

Perfekcjonista Daniela Andrier czerpała inspirację z kolorów kamieni. Każdy z nich był hymnem koloru, światła i emocji. Ostatnio słynny perfumiarz Alberto Morillas opracował swoją magią na zapachach biżuterii, tworząc promiennie piżmową, zmysłową linię Goldea. Ma ona muzę w postaci Cleopatry, jej nowe, ultra-kobiece wcielenie, Rose Goldea. „Perfumy Bulgari są naprawdę klejnotami. Są one zestawione z cennymi materiałami i wyrażają wyjątkową grę refleksów i świateł” – wyjaśnia.

W każdej nowej historii wybieram najczystsze i niezwykle cenne materiały zapachowe. A spośród wszystkich klejnotów palety moich perfum, piżmy są jak talizmany Bulgari – kontynuuje – tutaj, użyty w najhojniejszych ilościach. „Podobnie jak jubiler” – wyjaśnia – „chciałem wyrzeźbić blask złota. I stworzyć głęboki i zmysłowy zapach, który dosłownie promieniuje na nagiej skórze kobiety.”

Tak jak możesz odkryć na własne oczy, kolory, światło, gładkość i piękno klejnotów Bulgari zostały one przechwycone i przetworzone przez czołowych światowych perfumiarzy dla wszystkich z nas do noszenia i cieszenia się. A każdy, kiedy poświęcisz trochę czasu na ich wypróbowanie, okaże się naprawdę klejnotem …

Dodaj komentarz