Historia BVLGARI – nazwa będąca synonimem cennych klejnotów, uderzającego designu, żywych kolorów (i delikatnych zapachów) – zaczyna się w małej greckiej wiosce, w której Sotirio Bulgari stworzył cenne przedmioty ze srebra.
W 1879 r. Sotirio przepłynął Morze Śródziemne do Neapolu, a następnie przeniósł się do Rzymu. Był to najskromniejszy z początków: sprzedał swoje przedmioty ze srebra przed francuską akademią na Pincio. Wtedy grecki kupiec udostępnił mu kawałek wystawy w swoim sklepie na via Sistina, gdzie pokazał swoje produkty. Klienci uwielbiali je. W 1884 r. Sotirio otworzył swój pierwszy sklep z biżuterią na tej samej ulicy.
10 lat później przeniósł się do Via Condotti – zmieniając nazwę swojego sklepu „The Old Curiosity Shop”, z powieści Dickensa, by przyciągał brytyjskich i amerykańskich turystów. To zadziałało i wkrótce Sotirio zaczął robić biżuterię i akcesoria, a także srebrne przedmioty. Ale to synowie Sotirio, Giorgio i Constantino, zakochali się w drogocennych kamieniach, poznali tajniki handlu i przenieśli Bulgari na nowy poziom.
W latach siedemdziesiątych Bulgari zaczynał podbijać świat luksusu i zaczął również prowadzić zegarmistrzostwo. Wciąż firma rodzinna, do tej pory Paolo i Nicola Bulgari – synowie Giorgio – pracowali w tym biznesie razem ze swoim siostrzeńcem Francesco Trapani.
Każdy klejnot Bulgari to sztuka, a także kunszt. Każdy zaczyna się od rysunku akwareli lub tempury. Następnie przejmują projekt rzemieślnicy, tworząc klejnot o polerowanej doskonałości, zmysłowej gładkości i okrągłości, z absolutną dbałością o szczegóły. Podobnie jak w przypadku wszystkich mód, w stylu Bulgari pojawiła się ewolucja. Zawsze skupia się ona na intrygujących kombinacjach kolorów, symetrii i pięknych liniach przypominających sztukę i architekturę. Jak zauważyła historyk sztuki i krytyk Amanda Triossi, Bulgari „przyciąga kobiety o silnych osobowościach.”
Oczywiście, było wiele zdarzeń jednorazowych – zleconych przez najbogatszych i najbardziej czarujących ludzi na świecie. Bulgari stworzył wyjątkowe klejnoty dla Marilyn Monroe, Sophii Loren, Lauren Bacall, Sharon Stone, Charlize Theron, Angeliny Jolie i innych.
Podczas gdy w Rzymie w 1953 r. kręcono „Rzymskie wakacje”, Audrey Hepburn była do sklepie Bulgari raz po raz, by kupić cenne przedmioty, w tym torby wieczorowe, papierośnice, pudła i solidną złotą szpilkę. (W 1979 r. Nosiła również perły z serii Bulgari „Blood Line”). Tymczasem Gina Lollobrigida, piękna i najbardziej zmysłowa włoska aktorka, została urzeczona klejnotami Bulgari, nosząc je, by tańczyć w policzek z Frankiem Sinatrą w „Never So Few”.
Być może najbardziej znani przez wszystkich, Elizabeth Taylor i Richard Burton zapieczętowali swoją miłość szmaragdem o masie 18,61 karata, otoczonej diamentami o szlifie gruszy, noszonym później przez tę piękną gwiazdę filmową w dniu jej ślubu. Aby zdobyć Oscara za „Butterfielda 8”, Taylor znów nosił Bulgari. W rzeczy samej, Richard Burton żartował, że jedynym włoskim słowem, które znała jego żona, było „Bulgari”.
Perfumy Bvlgari
DEBIUTANCKI ZAPACH BULGARI AU THE VERT
W 1992 r. ich debiutancki zapach Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert, zapowiedział ekscytujący nowy rozdział w burzliwej historii Bulgari. Stworzony przez Jean-Claude’a Ellenę, Eau Parfumée au Thé Vert przyjmuje subtelne i najlepsze aromaty zielonej herbaty, łącząc cytrusowe nuty w orzeźwiającej kombinacji która jest świeża, delikatna i słodka, a wszystko w tym samym czasie.
Po poprzedniej dekadzie odważnych, ekstrawaganckich zapachów, Eau Parfumée au Thé Vert był i jest jak wchodzenie do miłego, spokojnego pokoju, w którym masz czas na myślenie i oddychanie.
Natychmiastowy klasyk, ten chłodny zapach jest uwielbiany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, i został opisany jako „przezroczysta miękkość i elegancki minimalizm”, dodając: „dla mnie nie wywołuje on tak bardzo aromatu zielonej herbaty, jak przekazuje świeżość porannego powietrza, gorycz świeżego liścia, słodycz rozkwitającego w nocy jaśminu rozpraszającego się, gdy wschodzi słońce … „.
Jasmin Noir celebruje jeden z najcenniejszych kwiatów perfumerii – zaprojektowany, aby „wyrażać uwodzicielską dwoistość kobiety, która jednocześnie wydaje się krucha, ale także urzekająca i głęboko zmysłowa.” W 2011 roku Mon Jasmin Noir rozwinął płatki, grając jaśniejszą lekkość jaśminu i właściwości świetlne. Kolekcja Omnia z unikalną butelką, oferuje zapachy inspirowane przez kamienie półszlachetne, podczas gdy ultra-bogata kolekcja Le Gemme ma również bardzo wyraźne połączenie z kamieniami szlachetnymi Bulgari, z ich podobnymi klejnotami, zaokrąglonymi butelkami.
Perfekcjonista Daniela Andrier czerpała inspirację z kolorów kamieni. Każdy z nich był hymnem koloru, światła i emocji. Ostatnio słynny perfumiarz Alberto Morillas opracował swoją magią na zapachach biżuterii, tworząc promiennie piżmową, zmysłową linię Goldea. Ma ona muzę w postaci Cleopatry, jej nowe, ultra-kobiece wcielenie, Rose Goldea. „Perfumy Bulgari są naprawdę klejnotami. Są one zestawione z cennymi materiałami i wyrażają wyjątkową grę refleksów i świateł” – wyjaśnia.
W każdej nowej historii wybieram najczystsze i niezwykle cenne materiały zapachowe. A spośród wszystkich klejnotów palety moich perfum, piżmy są jak talizmany Bulgari – kontynuuje – tutaj, użyty w najhojniejszych ilościach. „Podobnie jak jubiler” – wyjaśnia – „chciałem wyrzeźbić blask złota. I stworzyć głęboki i zmysłowy zapach, który dosłownie promieniuje na nagiej skórze kobiety.”
Tak jak możesz odkryć na własne oczy, kolory, światło, gładkość i piękno klejnotów Bulgari zostały one przechwycone i przetworzone przez czołowych światowych perfumiarzy dla wszystkich z nas do noszenia i cieszenia się. A każdy, kiedy poświęcisz trochę czasu na ich wypróbowanie, okaże się naprawdę klejnotem …