Bottega Veneta oznacza indywidualność i pewność siebie, filozofię wyrażoną w słynnym sloganie reklamowym: „Kiedy wystarczą twoje własne inicjały”. Zasady, które definiują markę, pozostają niezmienne: wyjątkowość, kunszt, innowacyjny design, współczesna funkcjonalność i materiały najwyższej jakości. Zaangażowanie Bottega Veneta w jej studia pozostaje stałe, gdzie wybitni rzemieślnicy łączą tradycyjne umiejętności z najnowszymi innowacjami. W rzeczywistości współpraca między rzemieślnikami a projektantem jest niezwykła i inspirująca: zebranie tego, co Bottega Veneta rozumie przez luksus, leży w sercu. Partnerstwo doskonale symbolizuje znak rozpoznawczy domu: intrecciato, pleciona skóra.
Zapachy markiPierwszy zapach został wydany wraz z Coty Prestige, który nazywał się Coty Prestige. Perfumiarze, którzy pracowali nad zapachem, wzięli za podstawę wspomnienia włoskiego domu położonego w regionie Venetto, który jest otoczony bujną zielenią. To w tym domu urodził się Bottega Veneta. Zapach jest szyprowo - kwiatowo - skórzany, ale następnie ujawnia nuty sycylijskiej bergamotki i różowego pieprzu. Jaśmin indyjski działa tutaj jako nuta serca, a mech dębowy i paczula są nutami bazy. Twórcą tych niezrównanych perfum jest słynny perfumiarz Michel Almairac.
Bottega Veneta jest dostępna w dwóch wersjach - dla szerokiego grona klientów oraz w wersji limitowanej. Różnica między tymi liniami polega na tym, że butelki zapachowe w wersji limitowanej są wykonane z ekskluzywnego szkła Murano, które kosztuje około 400 USD. Perfumy dla szerokiego grona klientów są dostępne jako woda perfumowana w objętościach 50 i 70 ml.
Twarz pierwszego zapachu wydanego przez Bottega Veneta była córką słynnej Iness de la Fressange - Nin D'Urso, a autorem towarzyszącej firmie reklamowej perfum był fotograf Bruce Weber.
Perfumy Bottega Veneta zaprojektowane, aby stać się obiektami prawdziwego luksusu, posiadając co oznacza bycie prestiżowym.