W 1901 roku na zlecenie Biura Wojny firma zaprojektowało nowy mundur służbowy dla brytyjskich oficerów. Logo Burberry Equestrian Knight zostało opracowane i zarejestrowane jako znak towarowy w 1904 roku. W tym dziesięcioleciu otwarto także sklepy w Paryżu i Nowym Jorku. Norweski odkrywca, kapitan Roald Amundsen, został wyposażony przez markę. Został on pierwszym człowiekiem, który dotarł do Bieguna Południowego 14 grudnia 1911 roku.
Amundsen i namiot z gabardyny markiAmundsen opuścił namiot z gabardyny, aby poinformować kapitana Scotta o swojej udanej misji. Po tym, jak Amundsen dotarł do bieguna południowego, Ernest Shackleton był pierwszym odkrywcą, który przepłynął kontynent Antarktydy od wybrzeża do wybrzeża. On także był wyposażony w akcesoria od Burberry podczas wyprawy w 1914 roku.
Słynna kratkaKratka Burberry, zarejestrowana jako znak towarowy, została wprowadzona jako podszewka do trencza w 1924 roku. Wkrótce czerwony, wielbłąd, czarno-biała kratka stały się synonimami marki. Firma odegrała również ważną rolę w lotnictwie, produkując specjalnie zaprojektowane ubrania dla lotników. A.E. Clouston i Betsy Kirby Green dokonali najszybszego lotu do Kapsztadu z Londynu w 1937 roku. Ten wyścig powietrzny został wygrany przez parę w samolocie De Havilland DH88 Comet sponsorowanego przez firmę. Podczas II wojny światowej firma nadal dostarczała wysokiej jakości gabardyny żołnierzom we wszystkich gałęziach służby. Marka po raz pierwszy otrzymała Royal Warrant od Her Majesty The Queen w 1955 roku.
Nowojorski sklepW 1970 roku firma otworzyła nowojorski sklep firmowy na East 57th Street. Lata osiemdziesiąte były okresem rozwoju handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych. Burberry stworzyło i uruchomiło dopełnienie nowojorskiego flagowca w postaci sklepów w San Francisco, Chicago, Michigan, Boston, Filadelfia, Waszyngton, Short Hills, Troy, Manhasset, Nowy Jork, New Jersey i Costa Mesa w Kalifornii.
Nowy zarząd firmyW 1997 roku nowy zespół zarządzający zaczął ożywiać markę dzięki nowym kolekcjom projektów, nowym asortymentom produktów i wyróżniającej się nowoczesnej kampanii reklamowej. W lutym 1999 roku marka wystawiła pierwszy pokaz swoich kolekcji na wybiegu podczas London Fashion Week i został uhonorowany jako British Classic Design Collection.
Ponowny rozkwit firmy Świt nowej dekady przywrócił markę jako ikonę trwałego stylu. Firma została ponownie wyróżniona w 2000 i 2001 roku przez British Fashion Council w kategorii projektowania klasycznego i współczesnego. Burberry Touch, nowy zapach dla kobiet i mężczyzn został wprowadzony na rynek w 2000 roku.
We wrześniu 2000 roku światowy sztandar firmy został rozpoztarty na New Bond Street w londyńskim West End. Design i atmosfera odzwierciedlają nowego ducha oryginalnej luksusowej marki.
Od lat marka zajmuje się także produkcją i wprowadzaniem na rynek perfum. Pierwsze luksusowe perfumy męskie zostały wyprodukowane w 1981 roku. Klasyczny wzór kostki, który składał się z czarnego, białego i piaskowego koloru, którego oczywiście brakuje na butelkach perfum takich jak Brit Men, Brit Rhythm lub London for Men. Ta marka nie tylko pozostała wśród męskiej załogi, ale nie zapomniała o kobietach, które mają tę samą kolekcję Brit lub London for Women - perfumy powstały w dwóch wersjach. Oryginał został wydany w 1995 roku, a nowa wersja w 2006 roku. Perfumy powstały we współpracy z perfumiarzami Michel Almairac, Mark Buxton, Francis Kurkdjian Jean-Pierre Bethouart, Nathalie Lorson i in. Wiele brytyjskich celebrytów, takich jak supermodelka Kate Moss, modele Lily Donaldson, Agyness Deyn, zaangażowało się w promocję marki. Wśród aktorek, które pożyczyły tę markę, jej twarz to Emma Watson, która zasłynęła na całym świecie w wieku dziesięciu lat w roli Hermiony Granger w serialu o Harrym Potterze. Film powstał na podstawie popularnych książek JK Rowling.