Produkty Calvina Kleina charakteryzują się wyraźnymi liniami i ich prostotą. Perfumy Calvin Klein osiągnęły status kultowych nie tylko dzięki charakterystycznym kompozycjom zapachowym, ale także dzięki ich wzornictwu. Pierwsze perfumy marki powstały pod koniec lat siedemdziesiątych.
Perfumy Calvin Klein są bardzo popularne wśród miłośników i prawdziwych koneserów luksusowych perfum. Woda toaletowa Calvin Klein została wydana pod koniec lat siedemdziesiątych. Perfumy marki Klein natychmiast zyskały ogromną popularność, odzwierciedlając niesamowitą seksualność i zmysłowość swoimi aromatami. Jego dziewięć naprawdę nieśmiertelnych i czarujących kompozycji perfum stworzono dla tych, którzy wiedzą, jak czuć życie i cieszyć się nim. Więcej
Calvin Klein to kult. Czy to w branży modowej, czy zapachowej: amerykański projektant wie, czego chcą fajni kosmopolitanie. Ma intuicyjne wyczucie trendów jutra i po mistrzowsku łączy luksus z seksapilem. Calvin Klein nigdy nie zapomniał o swoim legendarnym, klasycznym ck, który uderzył w serce całego pokolenia i pomógł przełamać nieaktualne zasady i przełamać bariery. Jedno jest pewne: każdy, kto nosi Calvina Kleina, kocha lśniący, świeży puryzm i styl życia, który nie zna konwencji.
Pionier w kilku dziedzinachBędąc pionierem w projektowaniu dżinsów, bielizny i zdrowego, amerykańskiego stylu, Calvin Klein jest jednym z największych światowych kreatorów mody.
Urodzony w 1942 roku, Calvin Klein nauczył się szkicować i szyć jako chłopiec. Następnie wygrał miejsce w nowojorskiej High School of Art and Design oraz Fashion Institute of Technology. W 1968 roku, we współpracy z przyjacielem z dzieciństwa Barrym Schwartzem, założył własną firmę.
Lata osiemdziesiąteW latach 80-tych XX wieku Calvin Klein zamienił zwykłe dżinsy w modę, której nie powinno zabraknąć w żadnej szafie. Na tylnej kieszeni miały wyhaftowaną nazwę marki.
Nazwany „Kalwinem Zdobywcą" przez WWD i wymieniony jako jeden z 25 najbardziej wpływowych ludzi w Ameryce, Klein pomógł ukształtować branżę casualwear i odegrał kluczową rolę w nowoczesnej reklamie. Wywołał burzę kontrowersji, kiedy Richard Avedon sfotografował Brooke Shields na kampanię dżinsową z 1979 roku pod hasłem „Wiesz, co dzieje się między mną a moimi Calvinami? Nic."
Lata dziewięćdziesiąteWielu fanów marki jest przekonanych, że potrafią doskonale uchwycić ducha tej dekady. Na początku lat dziewięćdziesiątych marka zaprezentowała rewolucyjne perfumy Obsession i Eternity, które szybko stały się legendą i zdecydowanie potwierdziły reputację Calvina Kleina w świecie perfum. Stworzone we współpracy z czołowymi perfum iarzami na całym świecie, perfumy Calvin Klein powstają pod patronatem kosmetycznego giganta Coty.
W październiku 1999 Klein zaszokował świat mody po raz kolejny, kiedy ogłosił, że rozważa sprzedaż swojego domu mody. Powiedział, że chce rozwinąć swoją firmę „poprzez sprzedaż, fuzję lub strategiczny sojusz".
Planując rozszerzenie działalności, do firmy miały dołączyć dwie inne produkujące dobra luksusowe, LVMH i Pinault Printemps Redoute. Niestety nic z tego nie wyszło. Inni potencjalni wspólnicy, tacy jak Tommy Hilfiger Corp i Italy's Holding di Partecipazioni, podobnie rozczarowali się ze względu na bardzo wysoką cenę CKI, wynoszącą podobno 1 miliard dolarów. Po siedmiu miesiącach i braku potencjalnego nabywcy Klein ogłosił, że jego imperium nie jest już dostępne na rynku. Firmie nigdy nie udało się wejść na giełdę, co przypuszczalnie było planem Kleina.
Laureat wielu nagródCalvin Klein jest laureatem wielu nagród branżowych, w tym tytuł Najlepszego Projektanta w Ameryce w 1993 roku, jest także członkiem licznych komitetów, w tym Rady Projektantów Mody w Ameryce. Jest rozwiedziony z ekonomistką i fotografem Kelly Klein, ma jedną córkę, Marci. Prezentuje swoje kolekcje w Nowym Jorku.