Marka Diesel powstała w 1978 roku i dziś jest innowacyjną międzynarodową firmą projektującą, produkującą jeansy i odzież codzienną, a także akcesoria. Jest obecna w ponad 80 krajach z 10 000 punktami sprzedaży i prawie 50-cioma firmowymi sklepami.
Kiedy Renzo Rosso założył firmę w 1978 roku, chciał, aby była ona liderem, firmą, która wykorzystała szanse i wykroiła dla siebie niszę w swojej dziedzinie. Otaczał się kreatywnymi, utalentowanymi ludźmi - innowatorami, którzy jak on odrzucili niewolnicze tendencje typowe dla branży mody.
Renzo chciał wymyślić bardziej dynamiczną i pomysłową linię ubrań niż było to możliwe w tamtym czasie. Dał on swoim otwartym projektantom szeroką swobodę stylistyczną, mając nadzieję, że będą mogli stworzyć linię ubrań, idealną dla ludzi, którzy podążają własną ścieżką życiową. Szczególnie dla tych, którzy decydują się wyrazić swoją indywidualność także przy okazji ubioru.
Zespół projektantów DieselOd samego początku zespół projektantów Diesel odwrócił się od dyktatorów stylu i konsumentów prognostycznych z branży modowej i pozwolił im na własne gusta. Z tego właśnie powodu Diesel natychmiast stał się liderem w zakresie opracowywania stylów, tkanin, metod produkcji i kontroli jakości, gwarantując produkt o wyjątkowej jakości.
Firma postrzega świat jako jedyną, pozbawioną granic makrokulturę. A pracownicy Diesel odzwierciedlają to: różnorodność ludzi i osobowości ze wszystkich części świata, tworząc nieprzewidywalną, dynamiczną witalność i energię w firmie. Diesel i ich metody pracy są tak niekonwencjonalne, a jednocześnie produktywne, że zostały sprofilowane w niezliczonych czasopismach, gazetach i dokumentalnych programach telewizyjnych i były badane przez międzynarodowe konglomeraty, organizacje doradcze, uniwersytety i szkoły biznesu.
Najważniejsze moment firmy„Historyczne chwile" firmy Diesel to m.in. mil-kamienie, takie jak 1978 (stworzenie marki), 1985 (całkowite przejęcie firmy przez Renzo Rosso), 1991 (początek międzynarodowej strategii marketingowej) i 1996 (otwarcie pierwszego flagowego sklepu Diesela na New York Lexington Avenue w Nowym Jorku).
Od samego początku Renzo Rosso wierzył, że zwraca się do świata z jednym produktem i jednym językiem, a jednym z jego pierwszych kroków było zbudowanie solidnej i rozległej platformy dystrybucyjnej na wszystkich 5 kontynentach.
Większość obecnej produkcji Diesel jest zlecana na zewnątrz, małym i średnim firmom. Produkcja jeansów typu denim odbywa się wyłącznie na Włoszech. Wszystkie międzynarodowe operacje logistyczne (hurtowe i detaliczne) są zarządzane centralnie i dokładnie kontrolowane. < /p>
Globalny koncernDzisiaj Diesel jest globalnym koncernem o skonsolidowanym rocznym obrocie wynoszącym ponad 400 milionów USD, z czego 85% pochodzi z poza Włoch. Główna siedziba znajduje się w Molvena, w północno-wschodniej części Włoch, gdzie firma zarządza 12 filiami w Europie, Azji i obu Amerykach. Diesel zatrudnia ponad 1300 osób na całym świecie.