DKNY, cztery litery, które są jednoznacznym synonimem światowej sławy projektantki mody. Donna Karan New York jest również znaną na całym świecie i wiodącą marką odnoszącą sukcesy, która jest tematem rozmów od 1985 roku. Donna Karan odniosła sukces dzięki bardzo prostej koncepcji. Tworzy modę, w którą sama by się ubierała i dlatego może działać odpowiednio, szybko i skutecznie. Jednocześnie oznacza to, że jej moda może być noszona przez wszystkie kobiety, a nie tylko super smukłe modele. W końcu podstawy zapewniły nie tylko wygodę, ale także opcje kombinacji. Czego brakuje w dobrze ubranej kobiecie? Tak, właśnie perfum! Tutaj także projektantka mody była w stanie szybko zdobyć punkty.
Jeśli jako kobieta chcesz w dowolnym momencie zostać gwiazdą, powinnaś sięgnąć po perfumy marki. Wszystkie zapachy są oryginalną kompozycją odpowiednią dla każdej nowoczesnej kobiety. Nie możemy jednak zapominać o mężczyznach, dla których DKNY oferuje od prostych świeżych zapachów po dynamicznie korzenne zapachy.
Mówi się, że perfumy marki są miejskie, odzwierciedlając pulsującą siłę metropolii Nowego Jorku, a mimo to zostały wypełnione okrągłymi i powabnie ukształtowanymi butelkami. Pod nazwą Delicious Eau de Parfum dostępne są różne warianty, takie jak Be Delicious lub Be Delicious Fresh Blossom, które nie mogą się bardziej różnić. Nawet jeśli oba zapachy są w butelce w kształcie jabłka, sam kolor wyraźnie wskazuje różnicę. Świeży zielony wariant przywraca wspomnienia zielonego jabłka, pierwszego zapachu - pierwszego owocu?
W tej butelce znajdują się zmysłowe, ale także niewinne składniki. Zawiera nuty bazy: bursztynu, drzewa cytrynowego i piżma, które nie tylko raz ładnie pachną, ale są uwodzicielskie i słodkie jak pierwsze rajskie jabłko. W DKNY Be Delicious Fresh Blossom Donna Karan prawdopodobnie pomyślała o nowojorskiej wiośnie. Kwiat jabłoni, które są również w Central Parku i zachwycają delikatnymi różowymi kwiatami. Kompozycja kwiatowa tego zapachu jest również kwiatowa i delikatna.
Oprócz aromatów czerwonych jabłek, nut drzewnych, świeżego grejpfruta, cassis i moreli, płatki róż są również świeże i orzeźwiające jak powiew wiosny. Red Delicious - podobieństwo do jabłka staje się coraz wyraźniejsze - to oczywiście zmysłowy i uwodzicielski zapach - jak pierwsze jabłko. Wszystkie butelki są dostępne w rozmiarach od 30 ml do 100 ml jako spray do perfum. które są również w Central Parku i zachwycają delikatnymi różowymi kwiatami.
Zapachy z DKNY są czymś wyjątkowym w każdym wariancie. Zapachy w butelkach w kształcie jabłka są pełne energii i radości życia, a jeśli chcesz się całkowicie nimi owinąć, znajdziesz również odpowiedni żel pod prysznic lub balsam do ciała. Kolejna kombinacja liter przyciąga wzrok w świecie zapachów, DKNY MY NY, czyli mój Nowy Jork autorstwa Donny Karan. Jest nieskomplikowany i tak samo pulsujący i pełen możliwości jak metropolia. Najnowszy zapach Karan New York powinien być otwarty i pełen życia. Jako woda perfumowana jest przede wszystkim owocowa. Zapewniają to aromaty malin, galbanum i różowy pieprz. Galbanum był również używany jako balsam w Azji Środkowej przez setki lat. Perfumy EDP mają ciepły i pikantny, pieprzowy zapach wspierane są innymi esencjami kompozycji. W nucie bazowej zachowały się paczula, absolut waniliowy, piżmo i ambra, a dzięki tej kombinacji zapewniają wyjątkowe doznania zapachowe.
DKNY lub Donna Karan New York to firma odzieżowa. Została założona przez projektantkę mody Donnę Karan. Urodziła się jako Donna Faske w Forest Hills w stanie Nowy Jork w 1948 roku. Matka była modelką a ojciec krawcem. Donna miała obsesję na punkcie mody od najmłodszych lat. Jej pierwszym mężem był Mark Karan, z którym miała córkę Gabby Karan De Felicie. Wraz ze Stephanem Weiss, który później został jej drugim mężem, oraz Takihyo Inc., założyła DKNY w 1988 roku w Nowym Jorku.
Inspiracją do kolekcji była jej córka Gabby. Dzięki niej Donna starała się zaimponować grupie klientów oczekujących komfortu i luksusu. Jej motto brzmiało: niezależnie od tego, jaki projekt stworzysz, zawsze zaczyna się i kończy na kliencie.
Po dwóch latach studiów na Parsons School of Design, poszła do pracy u Anne Klein. Współtworzyła tam odzież sportową dla średniozamożnych. W 1971 roku została projektantką i po śmierci Klein w 1974 roku współtworzyła w firmie razem projektantem Louisem Dell'Olio. Dziesięć lat później, przy wsparciu jej męża, Stevena Weissa, Karan założyła Donna Karan New York (DKNY).
Firma zaczęła prosperować, dlatego jej asortyment odzieży damskiej rozszerzył się na produkcję odzieży dziecięcej, akcesoriów domowych, kosmetyków i perfum. Pierwszy zapach powstał w 1992 roku i nosił nazwę Donna Karan, która łączyła nuty kwiatowe z nutami owocowymi. Jednym z najpopularniejszych perfum i wód toaletowych DKNY jest seria zapachów Be Delicious, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Interesujące jest również to, że marka każdego lata postanowiła stworzyć nowy zapach dla kobiet i mężczyzn. Ta seria nazywa się DKNY Summer. Zawsze było to połączenie świeżych i soczystych tonów, które idealnie nadają się na perfumy na lato.
Rozpoczęta w 1985 roku, jej pierwsza kolekcja, choć nie radykalna, dostarczyła zupełnie nowy system ubiorów używanych do lat osiemdziesiątych. Połączyła elementy krawiectwa ze strojem sportowym, aby zapewnić ubrania „przyjazne i luksusowe", a także co ważne lubiane. Jej ubrania rzadko trafiają na nagłówki gazet, ale zawsze są łatwe do noszenia w luksusowej mieszance kaszmirów, Lycr w wyrafinowanej palecie kolorów w której dominują niebieski i czarny.
Karan jest również uważana za jednego z głównych innowatorów linii swoich marek. W 1988 roku wprowadziła tańszą markę DKNY, próbując ubrać swoją córkę, Gaby. Dziś firma Karan produkuje również odzież męską, dżinsy, akcesoria, wyroby pończosznicze, produkty perfumeryjne i kosmetyki.
W 1996 roku firma weszła na giełdę. Pomimo wszystkich problemów w 1997 r. firma otworzyła swój pierwszy sklep w Londynie, a dwa lata później w Nowym Jorku. W 2001 roku dom mody został kupiony przez francuski dom mody - Louis Vuitton, a firma znów zaczęła się rozwijać. Rozszerzyła swoją ofertę o buty i wprowadziła na swój oficjalny sklep internetowy, gdzie pozwoliła swoim klientom robić zakupy w zaciszu własnego domu. W 2007 roku firma zadowoliła wszystkich mężczyzn, gdy w sklepie internetowym pojawiły się męskie okulary, zegarki i bielizna. Zwłaszcza zegarki zostały bardzo pozytywnie ocenione, wyróżniają się oryginalnym wzornictwem i wysoką jakością wykonania.
Obecnie DKNY ma około siedemdziesięciu butików na całym świecie. Dwadzieścia z nich znajduje się w Chinach, Hongkongu i Szanghaju, dwa w Kanadzie i cztery w Dubaju. Najnowsze to sklepy otwarte w Walii. W ich ofercie znajdziesz około 119 perfum, takich jak Rodrigo Flores-Roux, Alberto Morillas, Harry Fremont, Trudi Loren, Yann Vasnier, Anne Flipo, Maurice Roucel i wiele innych. Założycielka tej firmy, Donna Karan, opuściła już innych. Chciała sama tworzyć kolekcje, perfumy i postanowiła poświęcić się swojemu hobby - działalności charytatywnej.
W kwietniu 2001 roku Karan poinformowała, że sprzedała swoją spółkę, Donna Karan International, francuskiemu luksusowemu konglomeratowi LVMH za prawie 250 mln USD w gotówce. LVMH wcześniej nabył spółkę licencjonującą Karan, Gabrielle Studio. LVMH przeniósł te amerykańskie firmy do Włoch.