W 1947 roku powstaje natychmiast rozpoznawalna ikona Gucci, skórzana torba z bambusowym uchwytem. W latach pięćdziesiątych XX wieku wprowadzono znak firmy : czerwone paski, wzięte z pierwotnej formy na obwodzie siodła. Stało się to godłem marki podobnie jak skórzany mokasyn ze sznurkiem.
Guccio Gucci stworzył wiele swoich klasyków na początku lat pięćdziesiątych. Były to produkty takie jak torba bagażowa, krawaty, buty i słynne torebki z bambusowym uchwytem. Po jego śmierci w 1953 roku, jego rodzina przeniosła firmę, która odniosła ogromny sukces, na nowe szczyty, otwierając sklepy w Paryżu, Beverly Hills, Londynie, Palm Beach i Tokio.
Lata sześćdziesiąte przyniosły wzrost popularności Imperium Gucci. Takie hollywoodzkie gwiazdy jak Grace Kelly, Peter Sellers i Audrey Hepburn sprawiły, że nazwa Gucci była synonimem „chic". Jackie Kennedy pomogła im gdy została sfotografowana z torbą na ramię Gucci, która później stała się znana jako „Jackie O". Firma przyjmuje też logo „GG".
Wraz ze sławą i rozpoznawaniem marki pojawiło się zamieszanie. Podczas gdy towary Gucci były uważane za symbol czasów, zarząd i rodzina wydawały się nie zgadzać ze sobą. Maurizio Gucci w roku 1993 część udziałów w firmie odsprzedał arabskiemu koncernowi.
W latach 90-tych Tom Gucci, nowy dyrektor wykonawczy Gucci, sprowadził markę Gucci z powrotem do centrum elegancji. Poszerzył różnorodność linii produktów. Firma oferuje wyroby ze skóry, perfumy, wody kolońskie, kosmetyki, buty (w tym mokasyny z charakterystycznym znakiem Gucci ), apaszki typu „Flora" stworzone dla Grace Kelly przez Rodolfo Gucci, walizki, zegarki, biżuterię, jedwabne apaszki, artykuły sportowe, zapięcia pasków (ten z inicjałami Guccio Gucci, został wprowadzony w 1964 roku), krawaty i okulary.
Gucci jest dziś jedną z wiodących marek luksusowej mody na świecie i emanuje kreatywnością, innowacją i włoskim kunsztem. Perfumy Gucci są ważną częścią portfolio Gucci, zwłaszcza zapachy Gucci Flora, Gucci Guilty, Gucci Premiere, Gucci Made to Measure i Gucci Bamboo. Marka Gucci jest częścią francuskiej grupy dóbr luksusowych Kering, która sprzedaje odzież i akcesoria na całym świecie i ma wiele innych marek luksusowych, sportowych i lifestyle'owych.