Pierwsze perfumy Hermes zostały wyprodukowane w 1951 roku i noszą nazwę Eau d'Hermes. Jest to nadal jeden z najlepszych zapachów francuskiej i światowej perfumerii. Jest przeznaczony dla mężczyzn i kobiet. Perfumy te inspirowane są subtelnym zapachem skóry, delikatnych kwiatów, świeżych owoców cytrusowych i przypraw. Według specjalistów od perfum mistyczny zapach Eau d'Hermes jest jednym z najbardziej kreatywnych perfum. Sam twórca - Edmond Roudnitska porównuje go do zapachu nowej skórzanej torby Hermes. Więcej
Od tamtej pory nie przestają produkować luksusowych perfum. Wprowadzają nowe zapachy jeden po drugim. Każdy z nich robi wrażenie zarówno na opinii publicznej, jak i na znanych na całym świecie perfumiarzach. Dziś perfumy wykonane przez Hermesa liczą ponad 110 rodzajów.
Podobnie jak oferowane przez nich akcesoria modowe, zapachy Hermes inspirowane są skórą i naturalnymi aromatami. Są równie wyrafinowane i wyraziste. Ich perfumy mają dębowe i kwiatowe nuty i często wyczuwamy cedr, owoce cytrusowe, czarny pieprz, gałkę muszkatołową i inne przyprawy. Aromat kompozycji zapachowych Hermes jest zawsze subtelny i naturalny.
Słynne perfumy markiPo stworzeniu setek zapachów Hermes ma w kolekcji takie, które zawsze są modne. Oto niektórzy z nich:
Hermes Terre D'HermesEleganckie, odważne i uwodzicielskie dla mężczyzn z nutami drzewnymi, zrównoważoną świeżością owoców cytrusowych. Eleganckie i wyrafinowane na oficjalne wydarzenia, ale nadal odpowiednie do codziennego użytku.
Hermes CaleeheTo pierwszy zapach dla kobiet marki Hermes. Utworzony w 1961 r. ma także nuty cytrusowe, takie jak klementyna i cytryna. Możesz także wyczuć elementy kwiatowe, takie jak gardenia, ylang-ylang i róża.
Hermes Eau Claire des MerveillesKolejny kobiecy zapach, który jest dostępny na rynku od 2004 roku. W tym jeszcze raz możesz poczuć kwiaty, mech i cytrusy. Delikatna wanilia i drzewo cedrowe sprawiają, że perfumy są mocniejsze i bardziej wyraziste.
Un Jardin en MediterraneePerfumy te, stworzone w 2003 roku, mogą być używane przez mężczyzn i kobiety. Jego nazwa sugeruje inspirację do jego stworzenia - śródziemnomorskich ogrodów Tunezji. Zawiera nuty morskiej bryzy, drzewa figowego, cytrusów i śródziemnomorskich kwiatów, a przy każdym oprysku aromat Un Jardin En Mediterranee zabierze Cię do ciepłych, egzotycznych ogrodów.
Hermes Jour d'HermesTo kolejny nowoczesny zapach dla kobiet dostępny na rynku od 2013 roku. Kompozycja emanuje wyjątkową kwiatową świeżością z nutami pomarańczy, narcyzów i gardenii na głębokim drzewno-piżmowym tle. Delikatne i tajemnicze perfumy dodadzą ci pewności siebie.
EquipageMęska perfum eria została stworzona w 1970 roku przez Guya Roberta. To pierwsze perfumy Hermes przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn. Ma silny, ale delikatny zapach. Głębokie dębowe nuty połączone są z zapachem przypraw i zrównoważone świeżymi ziołami. Bergamota, mech i gałka muszkatołowa to niektóre z aromatów, które możemy wyczuć. Wielu krytyków twierdzi, że jest to jeden z najlepszych męskich perfum, jakie kiedykolwiek powstały. Aromat Equipage kojarzy się z wiecznością, męskością i silną obecnością.
Historia marki HermesThiery Hermes urodził się w Niemczech w 1801 r., ale jego rodzina przeniosła się do Francji w 1828 r.. 9 lat później otworzył warsztat i zaczął produkować wysokiej jakości skórzane lejce i uzdy dla europejskich szlachciców. Zdobył wiele nagród dzięki jakości swoich produktów. W 1880 roku jego syn Charles-Emile przejął firmę i rozwinął firmę. W tym czasie Hermes była nie tylko nazwą twórcy lub jego warsztatu, ale nazwą całej marki. Sklep Charles-Emile nadal znajduje się w tym samym miejscu w Paryżu. Zaczął robić siodła, skórzane torby, a Hermes zaczął sprzedawać przedmioty w sklepach detalicznych. W tym czasie firma rozpoczęła sprzedaż również do elit na całym świecie - w Europie, Afryce, Azji, Rosji i obu Amerykach, i stała się znana i rozpoznawalna.
Po przejściu na emeryturę Charlesa-Emile'a, firma zostaje odziedziczona przez jego synów, którzy zmieniają nazwę marki na Hermes FrEres (bracia Hermes). Podobnie jak ich dziadek i ojciec, mają także dobre wyczucie biznesowe i nadal skutecznie rozwijają się na rynku. Zaczęli tworzyć coraz więcej akcesoriów i zaczęli zawierać innowacyjne elementy. Jeden z braci Hermes - Emile-Maurice jest pierwszą osobą we Francji, która ma patent do używania zamka błyskawicznego do swoich produktów. W 1918 roku bracia Hermes stworzyli pierwszą skórzaną kurtkę golfową z zamkiem dla ówczesnego księcia Walii. Ze względu na ich nowatorskie opracowanie, po francusku słowo „zamek błyskawiczny” stało się znane jako fermeture Hermes (zapięcie Hermes).
W 1920 roku na rynku pojawia się więcej ubrań i akcesoriów. Nieco później żona Emile-Maurice narzeka, że nie mogła znaleźć skórzanej torby w swoim guście. Dzięki tej reklamacji i talentowi Emile-Maurice od 1922 r. możesz także kupić skórzane torebki Hermes. Jednym z najbardziej udanych artykułów tej marki były skórzane torby podróżne, wyprodukowane w 1925 roku.
Wiele ikon mody i celebrytów w tym czasie zdecydowało się je nosić. Amerykańska aktorka Grace Kelly tak bardzo zakochała się w torbie Sac a Depeches, że później zmieniono jej nazwę na torbę Kelly.
Niezwykle luksusowa i słynna torba Birkin została wyprodukowana później - w 1984 roku. Jak sama nazwa wskazuje, torba została początkowo stworzona dla angielskiej aktorki i piosenkarki Jane Birkin. Bracia Hermes zainspirowali się tym, gdy byli w tym samym samolocie z aktorką. Przypadkowo wysypała zawartość z małej torby i narzekała, że potrzebuje większej, ale nie mogła znaleźć dobrej, eleganckiej torby średniej wielkości.
Torba Birkin jest luksusowa i elegancka, ale nadaje się również do codziennego użytku. Dziś jej cena waha się od 7 000 do 300 000 USD w zależności od modelu, rozmiaru i koloru. Wykonana jest ręcznie z drogiej, delikatnej skóry krokodyla, a wykonanie jednej torby zajmuje od 18 do 24 godzin. Słynna torba Birkin jest pokazywana w wielu filmach i serialach telewizyjnych, w tym Sex and the City. Jakość i czyste elementy, delikatne szwy i perfekcja są częścią stylu marki od 19 wieku - czasu, kiedy tylko kilku szlachciców miało przywilej ich noszenia.
Podążając za francuskimi trendami mody, Hermes kontynuował produkcję szalików, zegarków i biżuterii w latach 90. i robi to do dziś. Marka została zainspirowana klasycznymi obrazami, książkami i dziełami sztuki, ale także ciągle zmieniającym się i codziennym stylem życia. Emile-Maurice podsumowuje styl Hermes słowami „skóra, sport i tradycja wyrafinowanej elegancji”. Dziś nadal możemy się zgodzić, że te słowa doskonale opisują francuską markę.
Logo marki karetki Duc z koniem zostało wynalezione w 1950 roku i od tego czasu nie zostało zmienione. Symbolizuje tradycję rodziny Hermes i pochodzenie marki, odkąd rodzina Hermes była kojarzona tylko z akcesoriami do jazdy konnej.
Ciężkie czasy przez lata dla firmyW latach 70. marka miała już wiele sklepów na całym świecie, ale także wielu konkurentów. Doprowadziło to do zauważalnego spadku ich sprzedaży. Pomimo tych trudnych czasów Hermes kontynuowała poszukiwanie i tworzenie nowych innowacyjnych metod i produktów, które wyróżniałyby się na tle innych marek. Zatrudnili nowych projektantów, wprowadzili nowe materiały i nowe wzory. Stworzyli nawet projekt szwajcarskiego zegarka. W sercu filozofii marki wciąż tkwi wyrafinowanie i poczucie szlachetności i klasy.
W ten sposób udało im się wrócić na rynek mody. Z czasem udowadniają, że potrafią zachować swój niepowtarzalny smak i styl, a jednocześnie nadążać za trendami mody i wymaganiami klientów. Ich ubrania i akcesoria są tak samo skuteczne jak ich perfumy.
Marka dzisiajHermes prawdopodobnie zawsze będzie jedną z marek, które nigdy nie wyjdą z mody. Zawsze będzie symbolem luksusu i dobrego smaku, mody postrzeganej przez pryzmat komfortowego stylu każdego dnia. Od 3 stuleci sprawdzają się i wciąż są ulubioną marką odzieży, akcesoriów i zapachów dla wielu ludzi na całym świecie. Wielu celebrytów wyznaje również, że uwielbiają je nosić na czerwonym dywanie, jak również w życiu codziennym. Wśród nich są Lindsay Lohan, Jessica Alba i Sarah Jessica Parker.
Obecnie marka jest nadal firmą rodzinną i jest zarządzana przez 6. generację rodziny. To po raz kolejny dowodzi, jak ważne są dla nich tradycje. Dom mody Hermes jest uważany za najbardziej innowacyjny w branży. Poświęcenie ciągłego tworzenia nowych, bardzo luksusowych przedmiotów jest zgodne z duchem firmy. Marka liczy na kontrolowany marketing, ograniczoną sprzedaż i autentyczność i bez wątpienia ich sukces będzie kontynuowany w przyszłości.