Firma została założona w 1906 roku w Berlinie przez utalentowanego inżyniera Augusta Ebersteina i wpływowego biznesmena Alfreda Nehemiaha . Byli tak podekscytowani odkryciem pióra wiecznego, że zaczęli produkować i sprzedawać artykuły papiernicze w całych Niemczech. Ich trzeci partner, Claus Johannes Voss - właściciel artykułów papierniczych, odegrał kluczową rolę w pozyskiwaniu funduszy dla firmy. Ich celem była sprzedaż prostych i wysokiej jakości piór wiecznych w małych ilościach. W 1909 roku wprowadzili pierwsze luksusowe pióro wieczne o nazwie Rouge et Noir , w tym samym roku po raz pierwszy nazwano je Mont Blanc . Nazwa najwyższego szczytu w Europie ma przypominać wszystkim o najwyższej jakości produktach tej marki. W 1910 roku wprowadzono pierwsze pióro wieczne pod marką Mont Blanc- czarny z białą czapką. Z czasem potwierdzono rolę firmy w produkcji i oferowaniu produktów najwyższej jakości zgodnie z najlepszą europejską wiedzą, a marka Mont Blanc zyskuje coraz większą popularność i uznanie na całym świecie.
W 1913 roku po raz pierwszy pojawiła się biała gwiazda, symbol ośnieżonego szczytu Mont Blanc i sześciu sąsiednich dolin. Symbol natychmiast staje się emblematem i charakterystycznym logo marki Mont Blanc. W 1924 r. Mont Blanc po raz pierwszy wprowadził model Meisterstuck (niemiecki odpowiednik „arcydzieła”). Długopis ten od razu stał się ikoną pióra wiecznego i po wielu latach jest symbolem tradycyjnej doskonałości. Liczba 4810 odnosząca się do wysokości Mont Blanc jest wygrawerowana na końcu każdego Meisterstück. W latach 30. firma wprowadziła dożywotnią gwarancję na długopisy Meisterstück. Kupuje także niemieckiego producenta galanterii skórzanej,
Rozbudowa Mont BlancW latach po II wojnie światowej firma koncentruje się na odnowie i rozwoju marki. Ponieważ większość zakładów została zniszczona, Mont Blanc musi przenieść produkcję i sprzedaż za granicę. W latach 80. po raz pierwszy użyto frazy „Mont Blanc - Writing Culture”. Zainteresowanie klientów wiecznym piórem jako idealnym narzędziem do pisania przeżywa odrodzenie. Kolekcja Meisterstuck Solitaire to metaliczny odpowiednik legendarnej serii Meisterstuck. W latach 90. pierwsze sklepy Mont Blanc zostały otwarte w Hongkongu, Paryżu i Londynie. To początek ekspansji sieci sklepów Mont Blanc na całym świecie.
Kolekcja skórzana Meisterstück została wprowadzona w 1995 roku - kolekcja skórzanych akcesoriów do codziennego użytku w pracy i podróży. zwany Meisterstück, który jest oryginalnym dziełem szwajcarskich zegarmistrzów. W 2001 roku marka Mont Blanc wkroczyła w nowe tysiąclecie wraz z wprowadzeniem pierwszego męskiego zapachu Presence. Rok później otwiera sklep na najbardziej prestiżowej ulicy Champs Elysees w Paryżu. W 2005 roku Mont Blanc wprowadza pierwszą linię biżuterii damskiej, która charakteryzuje się oryginalnością, elegancją i ponadczasową doskonałością. W 2006 roku, z okazji 100-lecia firmy, ekskluzywny diament Mont Blanc został przycięty do kształtu gwiazdy - logo marki. Następnie rozpoczyna się pierwsza luksusowa kolekcja biżuterii o nazwie Mont Blanc Diamond. Dziś firma działa w ponad 350 markowych sklepach w 70 krajach. Produkuje nie tylko artykuły papiernicze, ale także skórzane akcesoria, zegarki, biżuterię i wreszcie perfumy. Mimo tak szerokiej gamy produktów marka zdołała zachować swoją tożsamość i solidne zasady. Mont Blanc to coś więcej niż marka artykułów piśmiennych. W swoim imieniu napisał kreatywność, wszechstronność i precyzję, z którymi przesuwa granice i odkrywa nowe terytoria.
Mont Blanc - perfumyWszystkie produkty Mont Blanc mają swoją własną historię. Czy mówimy o tradycjach, pasji, sztuce czy mistrzowskim rzemiośle. Podstawą perfekcji we wszystkich produktach Mont Blanc jest zamiłowanie do szlachetnych materiałów i kunsztu. Produkty Mont Blanc mają swoją duszę, w tym perfumy. Zapachy Mont Blanc są wyjątkowe, nowatorskie i niosą odrobinę luksusu. Ich oferta obejmuje subtelne i eleganckie produkty, które charakteryzują się indywidualnością, różnorodnością i dbałością o szczegóły. Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszych perfum Presence niemal co roku Mont Blanc prezentuje nowy luksusowy produkt, zarówno dla pań, jak i panów.
Dom opracował również edycje kolekcjonerskie, które wkrótce znalazły swoich zwolenników. W wydaniach Writers Editions od 1992 roku pojawia się wydanie urządzenia do pisania. Tymczasem o ofercie decydują również zegarki i wyroby skórzane. Ponadto, Mont Blanc był aktywny jako producent perfum i opracował zapachy, które dają kobietom i mężczyznom aurę łagodnego i miłego życia. Fakt, że te kreacje są czymś wyjątkowym, jest już widoczny w zapachu Presence d'une Femme, którego flakon wygląda bardzo szlachetnie. Ten zapach podkreśla równowagę między sercem, a umysłem. Mężczyźni mają możliwość, by producent perfum Mont Blanc pozwolił im sięgnąć po gwiazdy dzięki zapachowi Star Walker.