Włoska marka Armani to dziś jeden z liderów w branży modowej i swego rodzaju punkt odniesienia w świecie stylu i urody. Historia Armaniego zaczyna się w 1975 roku, kiedy Giorgio Armani wraz z Sergio Galeottim tworzy pierwszą własną linię odzieży dla kobiet. Debiutancka kolekcja okazała się wielkim sukcesem. Dominującą zasadą domu mody jest minimalizm, najgłębsze znaczenie, lakoniczne formy i powściągliwość. Linia perfum łączy w sobie zapachy dla mężczyzn i kobiet. Historia sukcesu zaczęła się jednak od ubrań, które cztery lata po wydaniu pierwszej kolekcji stały się niesamowicie popularne we Włoszech, a następnie na rynku światowym. We wczesnych latach 80-tych Armani podpisał umowę z L'Oreal i zaczął produkować perfumy. Pierwszy ekskluzywny zapach Armaniego został wydany w 1982 roku. To był świeży i korzenny zapach który szybko stał się niesamowitym sukcesem. Dziś wszystkie zapachy marki wyróżniają się wyrafinowaniem, pięknem i romantyzmem, idealnie podkreślają styl i urodę właścicielki, subtelnie uzupełniają stylizacje. Więcej
Po odbyciu służby wojskowej Armani rozpoczął karierę jako pracownik przy wystawowy w dużym mediolańskim domu towarowym La Rinascente. Później ujawnił, że rozwinął swój klasyczny styl w tym czasie, po częstych wycieczkach do Wielkiej Brytanii. „Anglia była praktycznie najważniejszym ośrodkiem inspiracji" - mówi. „Kiedy pracowałem dla Rinascente, podróżowaliśmy do Londynu po inspiracje, aby zobaczyć sklepy, aby się uczyć ... Pamiętam, jak zobaczyłem żółte kardigany w małym butiku i przywiozłem je do Rinascente. Wszyscy myśleli, że jestem szalony. kardigany były tym, o co chodziło księciu Windsoru, nie były czymś dla przeciętnego człowieka, a cała idea takiego ubrania była tak podniecająca, tak elitarna ... bardzo, bardzo angielska.„
Praca u Nino Cerruti W 1964 roku, uzbrojony w dogłębną znajomość tkanin i wzornictwa, został zatrudniony jako projektant dla męskiej firmy odzieżowej Nino Cerruti - Hitman. Współpracował także w tym czasie z Ungaro i Zegna. W 1974 roku Armani wprowadził własną markę odzieży męskiej i swoją pierwszą kolekcję odzieży damskiej, która pojawiła się rok później.
Od 1975 roku Armani nadzorował start Giorgio Armani Junior która zwierała bieliznę, stroje kąpielowe i akcesoria. Czerpiąc korzyści ze swojej ekskluzywnej wytwórni, otworzył pierwszą z serii sklepów sprzedających tańsze linie dyfuzyjne Emporio Armani i Armani Jeans w 1981 roku. W 2000 roku dodał do swojej kolekcji nową linię do makijażu, szczególnie zaprojektowane przez Pat McGrath. Dziś imperium Armaniego obejmuje około 2000 emporiów na całym świecie, a roczna sprzedaż przekracza miliard dolarów. Jego pokazy na wybiegach często przyciągają wielkie tłumy. Na pokazie w Nowym Jorku w marcu 1998 roku byli obecni między innymi; Robert de Niro, Spike Lee, Mark Wahlberg, Martin Scorsese, Sophia Loren i Wyclef Jean z The Fugees.
Niemniej jednak Armani twierdzi, że opiera swoją wizję na codziennych ludziach na ulicy wierząc, że ubrania powinny być noszone nie tylko widziane. Czerpie z umiejętności, których nauczył się jako projektant odzieży męskiej, aby produkować współczesne ubrania dla kobiet. Kombinezon z szerokimi ramionami, który był znakiem rozpoznawczym w latach 80-tych XX wieku, został zmiękczony do bardziej giętkiej, praktycznej sylwetki, a kolekcje Armaniego są dziś eleganckie i stonowane (projektant często wyrażał niechęć do „wyzywających" ubrań).
W 2000 roku Forbes ogłosił, że Giorgio Armani jest najbardziej odnoszącym sukcesy projektantem na świecie, z osobistymi zarobkami w wysokości 135 milionów dolarów w 1999 r. W 2001 roku czasopismo umieściło go pod numerem 19 (za rodziną Bulgari i przed Prada) na liście kreatorów mody.