Urodzony w Piacenza we Włoszech w 1934 roku, Giorgio Armani jest jednym z najbardziej znanych i wpływowych projektantów, jakich kiedykolwiek miały Włochy. Ale przez przypadek wszedł do branży mody w latach sześćdziesiątych, po krótkich lekcjach medycyny (po studiach na uniwersytecie w Mediolanie) i fotografii.

Włoska marka Armani to dziś jeden z liderów w branży modowej i swego rodzaju punkt odniesienia w świecie stylu i urody. Historia Armaniego zaczyna się w 1975 roku, kiedy Giorgio Armani wraz z Sergio Galeottim tworzy pierwszą własną linię odzieży dla kobiet. Debiutancka kolekcja okazała się wielkim sukcesem. Dominującą zasadą domu mody jest minimalizm, najgłębsze znaczenie, lakoniczne formy i powściągliwość. Linia perfum łączy w sobie zapachy dla mężczyzn i kobiet. Historia sukcesu zaczęła się jednak od ubrań, które cztery lata po wydaniu pierwszej kolekcji stały się niesamowicie popularne we Włoszech, a następnie na rynku światowym. We wczesnych latach 80-tych Armani podpisał umowę z L'Oreal i zaczął produkować perfumy. Pierwszy ekskluzywny zapach Armaniego został wydany w 1982 roku. To był świeży i korzenny zapach który szybko stał się niesamowitym sukcesem. Dziś wszystkie zapachy marki wyróżniają się wyrafinowaniem, pięknem i romantyzmem, idealnie podkreślają styl i urodę właścicielki, subtelnie uzupełniają stylizacje.

Czytaj dalej
Ilość str.:
Giorgio Armani Acqua di Gio Absolu EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Acqua di Gio Absolu
wody perfumowane
3 opcje
Cena od 249 zł
Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu Instinct EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Acqua Di Gio Absolu Instinct
woda perfumowana
3 opcje
Cena 248 zł
Giorgio Armani Acqua Di Gio pour Homme EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Acqua Di Gio pour Homme
wody toaletowe
4 opcje
Cena od 188 zł
Giorgio Armani Acqua Di Gio Profondo EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Acqua Di Gio Profondo
woda perfumowana
3 opcje
Cena 266 zł
Giorgio Armani Acqua Di Gio Profumo EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Acqua Di Gio Profumo
woda perfumowana
4 opcje
Cena 255 zł
Giorgio Armani Acqua Di Gioia EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Acqua Di Gioia
woda perfumowana
3 opcje
Cena 189 zł
Giorgio Armani Air di Gioia EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Air di Gioia
woda perfumowana
3 opcje
Cena 208 zł
Giorgio Armani Because It's You EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Because It's You
woda perfumowana
3 opcje
Cena 197 zł
Giorgio Armani Code A-List EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Code A-List
woda toaletowa
2 opcje
Cena 240 zł
Giorgio Armani Code Absolu EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Code Absolu
woda perfumowana
3 opcje
Cena 218 zł
Giorgio Armani Code Absolu Femme EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Code Absolu Femme
woda perfumowana
3 opcje
Cena 203 zł
Giorgio Armani Code Colonia EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Code Colonia
woda toaletowa
3 opcje
Cena 219 zł
Giorgio Armani Code Eau De Parfum EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Code Eau De Parfum
woda perfumowana
2 opcje
Cena 286 zł
Giorgio Armani Code EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Code
woda perfumowana
3 opcje
Cena 228 zł
Giorgio Armani Code pour Homme EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Code pour Homme
woda toaletowa
4 opcje
Cena 169 zł
Giorgio Armani Code Profumo EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Code Profumo
woda perfumowana
3 opcje
Cena 175 zł
Giorgio Armani Diamonds EDP woda perfumowana Giorgio Armani
Diamonds
woda perfumowana
3 opcje
Cena 185 zł
Giorgio Armani Diamonds for Men EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Diamonds for Men
woda toaletowa
2 opcje
Cena 227 zł
Giorgio Armani Diamonds Rose EDT woda toaletowa Giorgio Armani
Diamonds Rose
woda toaletowa
2 opcje
Cena 225 zł
Ilość str.:

Historia marki

Po odbyciu służby wojskowej Armani rozpoczął karierę jako pracownik przy wystawowy w dużym mediolańskim domu towarowym La Rinascente. Później ujawnił, że rozwinął swój klasyczny styl w tym czasie, po częstych wycieczkach do Wielkiej Brytanii. „Anglia była praktycznie najważniejszym ośrodkiem inspiracji" - mówi. „Kiedy pracowałem dla Rinascente, podróżowaliśmy do Londynu po inspiracje, aby zobaczyć sklepy, aby się uczyć ... Pamiętam, jak zobaczyłem żółte kardigany w małym butiku i przywiozłem je do Rinascente. Wszyscy myśleli, że jestem szalony. kardigany były tym, o co chodziło księciu Windsoru, nie były czymś dla przeciętnego człowieka, a cała idea takiego ubrania była tak podniecająca, tak elitarna ... bardzo, bardzo angielska.„

Praca u Nino Cerruti

W 1964 roku, uzbrojony w dogłębną znajomość tkanin i wzornictwa, został zatrudniony jako projektant dla męskiej firmy odzieżowej Nino Cerruti - Hitman. Współpracował także w tym czasie z Ungaro i Zegna. W 1974 roku Armani wprowadził własną markę odzieży męskiej i swoją pierwszą kolekcję odzieży damskiej, która pojawiła się rok później.


Od 1975 roku Armani nadzorował start Giorgio Armani Junior która zwierała bieliznę, stroje kąpielowe i akcesoria. Czerpiąc korzyści ze swojej ekskluzywnej wytwórni, otworzył pierwszą z serii sklepów sprzedających tańsze linie dyfuzyjne Emporio Armani i Armani Jeans w 1981 roku. W 2000 roku dodał do swojej kolekcji nową linię do makijażu, szczególnie zaprojektowane przez Pat McGrath. Dziś imperium Armaniego obejmuje około 2000 emporiów na całym świecie, a roczna sprzedaż przekracza miliard dolarów. Jego pokazy na wybiegach często przyciągają wielkie tłumy. Na pokazie w Nowym Jorku w marcu 1998 roku byli obecni między innymi; Robert de Niro, Spike Lee, Mark Wahlberg, Martin Scorsese, Sophia Loren i Wyclef Jean z The Fugees.

Niemniej jednak Armani twierdzi, że opiera swoją wizję na codziennych ludziach na ulicy wierząc, że ubrania powinny być noszone nie tylko widziane. Czerpie z umiejętności, których nauczył się jako projektant odzieży męskiej, aby produkować współczesne ubrania dla kobiet. Kombinezon z szerokimi ramionami, który był znakiem rozpoznawczym w latach 80-tych XX wieku, został zmiękczony do bardziej giętkiej, praktycznej sylwetki, a kolekcje Armaniego są dziś eleganckie i stonowane (projektant często wyrażał niechęć do „wyzywających" ubrań).


W 2000 roku Forbes ogłosił, że Giorgio Armani jest najbardziej odnoszącym sukcesy projektantem na świecie, z osobistymi zarobkami w wysokości 135 milionów dolarów w 1999 r. W 2001 roku czasopismo umieściło go pod numerem 19 (za rodziną Bulgari i przed Prada) na liście kreatorów mody.