W roku 1985 Sisley nabrał własnej osobowości w ramach grupy. Marka zaczęła niezależnie kreować i organizować sprzedaż i reklamę produktów. Rok 1996 był kolejnym ważnym etapem w historii Sisley. Marka zmieniła logo. Stare logo, złoto-bordowy emblemat nie sprawiły, że marka była znana na całym świecie. Zmieniono je na bardziej eleganckie i wyrafinowane logo; biały napis na czarnym tle.
Każdego sezonu, Sisley wprowadza nowe kolekcje dla kobiet i mężczyzn. Są one zawsze ukierunkowane na tych, którzy podążają za aktualnymi trendami panującymi w modzie. Kolekcje zawierają odzież sportową i casual, eleganckie i formalne sukienki - stąd wszechstronna oferta na każdą porę dnia i na różne potrzeby. Kolekcje interpretują przyszłe trendy, wprowadzają nowinki mody ze wszystkich stron świata i starają się je dopasować do indywidualnych upodobań. Niezwykle aktualne kolekcje są kompletne aż po detale, akcesoria, kolory i tkaniny. Łączą się ze stylem, bez żadnych uchybień. W 1989 roku wprowadzono Sisley 999, uderzającą kolekcję poświęconą osobom poniżej dwunastego roku życia.
Z 1100 punktami sprzedaży na całym świecie, Sisley reprezentuje niepowtarzalną obecność mody w świecie odzieży i rozpoznawalny sposób ubierania się. Częścią tego jest kreatywność zespołu projektantów, prawdziwy warsztat wyobraźni i innowacji. Projektanci Sisley zwracają uwagę na to, co modne lub będzie modne jutro. Są otwarci na bodźce komunikowane przez światowych projektantów mody i są wrażliwi na zjawiska, które przyciągają młodsze pokolenia. Jednak kreatywność i wyobraźnia nie wykluczają precyzyjnych interesów finansowych, co oznacza ciągłe badania i rozwój w branży tekstylnej oraz nowych technologii w niej zastosowanych.
Kolejnym bezdyskusyjnym czynnikiem sukcesu marki są kampanie reklamowe. Sisley ma trochę inne strategiczne podejście niż grupa Benetton. Marka reklamuje się bez kontrowersyjnej kampanii o moralnym tonie i krytyce społecznej, jak w przypadku Benettona. Tworzą raczej możliwą rzeczywistość, fikcję, o której marzą klienci, ale taką, w której mogą rozpoznać siebie. Tak właśnie powstał Dziennik Podróżników Sisleya, który z biegiem lat ewoluuje pod kątem ustawień, treści i estetyki.
Od miejsc przygód takich jak Kanada, Nowa Zelandia, Maroko i Brazylia do metropolii w Nowym Jorku, Los Angeles, Londynie i Wenecji aż po bardziej intymne i dalekie podróże, w których można porozmawiać o uczuciach, fantazjach, a nawet po prostu o chwilach normalnego życia. Od pierwszych i niezapomnianych dzienników Sisleya, opartych na koncepcji UP SIDE DOWN - tj. drukowane do góry nogami i często na tylnej okładce marka chce działać na wyobraźnię, podpowiedzieć lub dać wgląd w prywatne życie graczy.